Studijní zaměření: Hra na elektronické klávesové nástroje
Vývoj elektronických hudebních nástrojů se dá datovat od první poloviny dvacátého století. Nástroje té doby byly velmi drahé, těžké a pro hudebníky finančně nedostupné. Řada z nich upadla v zapomnění. Odkaz jiných naopak přežil pro svoji nepopíratelnou zasloužilost jakožto vývojového článku v evoluci elektronických nástrojů. Přelom 70. a 80. let znamenal předzvěst konce analogové éry a příchod digitálních nástrojů a cenově dostupných polyfonních syntezátorů (Moog Polymoog, ARP Omni). Pod záštitou hudební výstavy NAMM 1982 vzniká dohoda mezi známými firmami (mezi jinými Yamaha, Korg, E-mu a Kawai) na protokolu přenosu dat MIDI (Musical Instrument Digital Interface). MIDI se postupně implementuje do spousty nástrojů (Prophet 600, Jupiter 6 … aj.). V roce 1983 přichází Japonská firma Yamaha se syntezátorem DX7. Pro svůj inovativní přístup, ale pro svoje kompaktní rozměry a cenovou dostupnost se stal opravdovým trhákem. Dík novému, počítačovému fenoménu na přelomu století vznikají softwarové emulace starých klasických nástrojů, které podstatně ovlivňují a rozšiřují další vývoj elektronických klávesových nástrojů. Dnes je již zřejmé, že elektronické klávesové nástroje mají pro svoji cenu, ale hlavně flexibilitu a zvukovou kvalitu pevné místo na hudební scéně.


Odkaz na ŠVP