Studijní zaměření: | Taneční obor |
Studium se rozděluje na přípravné, I.stupeň a II.stupěň.
Přípravná studium vede děti k všeobecné pohyblivosti a obratnosti, umožňuje přirozené dětské projevy formou pohybových her, ověřuje jejich předpoklady pro další studium.
Studium na I. stupni probíhá v sedmi ročnících.
V 1. a 2. ročníku procházejí žáci taneční průpravou, která je zaměřena na zvyšování pohyblivosti, obratnosti, pružnosti, rytmického i prostorového cítění. Ve 3. -7. ročníku jsou žáci vyučováni v předmětech současný tanec, klasická taneční technika, lidový tanec, ve kterých jsou seznamováni s odlišnostmi tanečních technik a zároveň vedeni k jejich rozvoji. V předmětu taneční praxe jsou ověřovány schopnosti uplatnění získaných dovedností v praxi.
Studium na II. Stupni probíhá ve čtyřech ročnících.
Vede žáky v předmětech současný, klasický a lidový tanec k dokonalejšímu zvládnutí taneční techniky a klade důraz na osobitý taneční projev, využívá fantazie každého žáka při společné tvorbě.
Klasický tanec
Klasický tanec, nebo-li balet se zrodil kolem 17. století na dvoře Ludvíka XIV. zvaného Král Slunce. Všeobecně braný jako nudný, nezáživný druh tance. Přesto je to naprostý základ. Není to pouhé cupitání v legínách, trikotu a piškotech. Každý tanečník – jakéhokoli stylu – by měl znát alespoň základy. Balet dodává naprostou rovnováhu tělu, stabilitu a jistotu pohybu a pro tanec velmi důležité prvky. Především se pod tímto pojmem skrývá neskutečná dřina.
Lidový tanec
Lidový tanec je umělecký, realistický odraz ze života lidu. Lidé skrze něj zábavnou formou vyjadřovali a vyjadřují zcela nenásilně a přirozeně své životní situace, národní povahu a tradice. Dochází zde zároveň k vyváženému spojení umělecké složky hudební, pohybové i výtvarné (kroje). Nejznámějším lidovým tancem je polka.
Současný tanec
Současný tanec (Contemporary dance) je moderní výrazový tanec využívající emoce a pocity. Contemporary dance je velmi nepředvídatelný a zcela odlišný od ostatních tanců. V této formě tance se velmi často objevují nepředvídatelné změny v rytmu, rychlosti a směru. Cíl contemporary spočíval v nalezení nenucenosti pohybu použitím přirozených linií těla a jeho energie. Tato „plynulost“ pohybu zcela odlišovala contemporary dance od tradičních tanečních stylů. V současné době již Contemporary dance vychází s osobnosti jednotlivého lektora či choreografa. Taneční technika a pohybová filozofie v současné podobě tance může zahrnovat balet, improvizační tanec, moderní taneční styly ze Spojených států (Grahamova technika, Humphrey-Weidmanova technika a Hortonova technika) a Evropy.
Taneční praxe
Taneční praxe navazuje na všechny vyučované předměty a slouží ke zdokonalování a prohlubování taneční techniky, tanečního projevu žáků a rozvíjí pohybovou a rytmickou paměť a improvizační schopnosti žáků. Předmět zároveň slouží k přípravě tanečních skladeb pro interní i veřejná vystoupení, soutěže atd.